انتخاب کاندوم و روش تهیه کردن کاندوم
نوشته شده توسط : محسن

انتخاب کاندوم و روش تهیه کردن کاندوم

انتخاب کاندوم

کاندوم یک وسیلهٔ بهداشتی به شمار می‌رود و گزیدن کاندوم مناسب و استاندارد با سلامتی جنسی کوتاه مدت و دراز مدت شرکای جنسی ارتباط مستقیم دارد. بنا بر توصیه‌های اف‌دی‌ای، در هنگام خرید باید به موارد زیر توجه کرد:[۷]

کاندوم مردانه

    کاندوم از جنس لاتکس باشد.
    کاندوم در بسته‌بندی مناسب باشد و به هیچ عنوان باز، درز دار، سوراخ، یا خراشدار نباشد. به تاریخ انقضاء دقت شود.
    کاندوم باید روی آلت جنسی را کامل بپوشاند.
    در صورت استفاده از روان‌کننده‌ها (Lubricant)، تنها از نوع آبی (water-based lubricant) باشد.
    از استفاده از مواد زائد، بویژه کرم‌های مجزای ضمیمه شده، بشدت پرهیز نمایید. بسیاری از محلول‌های شیمیایی استفاده شده موجب آسیب‌های جنسی کوتاه مدت و دراز مدت می‌شوند.

نکات دیگری که می‌تواند در شناسایی برند کاندوم کمک کنند:

    داشتن استانداردهای بین‌المللی مانند اف‌دی‌ای FDA، می‌توانند کمک خوبی در انتخاب کاندوم باشند. هرچند داشتن گواهی اف‌دی‌ای FDA برای فروش کاندوم‌ها در ایران الزامی نیست، اما داشتن گواهینامه اف‌دی‌ای نشاندهده تأیید و آزمایش برند با دقت ۹۹٫۶ درصد توسط وزارت بهداشت آمریکا، و تأیید سالم بودن برند توسط اف‌دی‌ای است.[۸]

کاندوم‌های مورد تأیید FDA (وزارت بهداشت آمریکا) در تنها سایت رسمی این نهاد، FDA (بخش تجهیزات پزشکی) لیست شده‌اند؛ بنابراین صرف اینکه سازنده کاندوم نشان FDA را بر روی محصولش درج کند نشان دهندهٔ تأیید توسط اف‌دی‌ای نیست.
تهیهٔ کاندوم

در بسیاری کشورها کاندوم علاوه بر این که از طریق داروخانه قابل تهیه‌است، از طریق مراکز بهداشتی نیز به رایگان قابل تهیه می‌باشد. در ایران، کاندوم مردانه را می‌توان از خانه‌های بهداشت روستایی، مراکز بهداشتی–درمانی روستایی و شهری، درمانگاههای دولتی و کلینیک‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری به صورت رایگان دریافت کرد.[۹] همچنین تمام داروخانهها در ایران موظفند بدون پرس و جو کاندوم را به هر خریدار، صرف نظر از سن و جنس بفروشند. همچنین امکان تهیه کاندوم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهران فراهم شده‌است[نیازمند منبع].

در آذر ماه ۹۱ با تصویب دولت وقت، ثبت سفارش واردات کاندوم به عنوان یکی از کالاهای «غیرضروری و لوکس» به کشور ایران ممنوع شد. به گمان برخی هدف این قانون پیشبرد سیاست افزایش جمعیت در کشور و کمک به تولید ملی است. طبق آمار سالانه بیش از ۷۰ میلیون کاندوم در داخل کشور تولید می‌شود. این رقم، سه چهارم نیاز مردم ایران به این کالا را تأمین می‌کند.

کاندوم زنانه





:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: